Mac 05, 2009

K . O . O . P

tahukah anda apa itu koop..
tu nama singkatan bagi koperasi sekolah..
bila aku terbaca entri ini..
aku terbangkit untuk menulis entri ni plak..

dulu time skolah aku adalah ajk koop..
aku rasa ajk koop antara jawatan kat skolah paling kewl..
berbanding dengan pengawas, perpustakawan ataupun majlis perwakilan pelajar..
sebabnya..
ajk koop la yang kejenya dapat duet je..
hidup bergelumang ngan duet..
semestinya best..

tugas sbagai ajk koop dapat meningkatkan kemahuan pelajar..
kemahuan terhadap apa??
ha itu yang kita nak tau..
kemahuan terhadap keusahawanan..
kerana aku dah dilatih memegang duet yang banyak..
maka aku terpengaruh untuk berbisnes..

apa yang ingin disampaikan sini ialah..
aku rasa aku ni PELARIS la..
serius..
sebab mana tempat yang aku lepak mesti tempat tu jadik port..
macam sbelum ni..
AZHAR KOCIK kat snawang berhampiran KBOX..
x ramai pun yang lepak..
aku and the geng pun lepak la situ..
sebab boring AZHAR MAJU kat snuker SQ dah ramai sangat orang port..
tapi lepas je kitowang lepak AZHAR KOCIK..
makin ramai plak yang lepak kat c2..

masa aku jadik ajk koop pun camtu gak..
keuntungan koop pada tahun aku,ARIP,TOYED ngan MAIMON juga meningkat dgn byknya..
sehinggakan KAMI di sponser ke CAMERON HIGHLAND memandangkan keuntungan yang memberansangkan..
aku dan ajk2 yang laen agak pelik..
macam mana boleh untung sampai camtu skali..
padahal..

JENG,JENG,JENG
padahal aku je berhutang ngan koop dekat 500 inggit mesia..
x kira lagi ajk2 yang lain..
utang ni pun belum bayar lagi..
aduih..
aku rasa koop time tu untung sebab kami mengamalkan dasar terbuka la..
sbb member2 aku sume boleh beli eskim KONETO beharga 20 sen je..
haha..
kiranya ko ada brapa bagi je..
harga blakang kira..
betapa KORUPSInya aku waktu itu..
haish kecik2 lagi dah KORUP..
dah besar nanti cane la..
aku berdoa supaya DOSA2 yang lepas diampuni..
dan aku akan BAYAR smula hutang2 aku..

dahla aku penah gak menyalahgunakan kedai koop tu..
aku wat bisnes jual eskim POP..
lu tau tak eskim POP tu yang mane..
alah yang warna warni harga 10 sen tu..
pastu boleh patah kat tengah2..
haish TERUK betol en hykal ni..

tapi tu sume pengalaman yang paling kewl..
sebab kitowang slalu lepak kat koop sampai kul doblas tgh malam..
kiranya dah macam kedai kopi la koop tu..
sambil minum air tin..
makan KACANG BERSALUT TEPUNG, KEREPEK UBI PEDAS, kengkadang PIZZA..
diikuti eskim KONETO sebagai dessert..
wah indah sungguh hidup..
pastu pulang bilik sama2..
skodeng umah bang NIK..
haha bukan pasal bini die eh..
sbb nak tengok tbla..
abang nik slalu tgk tb malam2..
cerita yang ditonton pun menarik hati..

peeslashass rindu zaman duk asrama aku slalu jadik antu kaco junior

5 ulasan:

ifahruzzaman berkata...

aku penah terima kutukn sebab koop ni...

dgn penuh yakin dulu aku sebut koperasi ni kopasari!!

hahahahaaaa.....

HYKAL berkata...

terbaek..
kocapsari..
dah macam cup kat brazil..
hehe

C i k P i N berkata...

aku suke tu...
kerepek pedas tu..

lazat.. lazat gile..

pastu aku suke koop tu..
sebab boley usha mamat yang aku minat tu..
suke sangat aku tu..

pastu suke jugak, sebab junior slalu la blanje aku eskrem koneto..
sedap tu..

HYKAL berkata...

owh minat toyed..

C i k P i N berkata...

ape plak toyed, i minat u la Kal!!

hahahahahahaha


oke.oke. itu gurauan jek.