Februari 27, 2009

T.O.L.L = T.O.Y.O.L

toll atau mereka telupa urup "O" di antara L..
wa rasa lagi better T.O.L.O.L..
lagi beshkan..
tapi ni lagi besh..
die dah la kale ijau..
mak aku kata time kecik2 dulu..
ada makhluk yang suka mencurik..
T.O.Y.O.L


makhluk hijau

ha..

aku rasa lagi bagus panggil T.O.L.L tu T.O.Y.O.L
serius bai..
luorang ada baca ke dengar ke tengok ke brite smalam..
arini ade gak kot kua..
diorang nak naikkan lagi kadar toyol ni..
kenaikan 0.68 sekilometer..
cube korang congak la..
kalo skang ni g kl dari snawang 8.20..
brape plak agak2nya harga tol..
amekla 40 km dari snawang ke kl..
0.68*40=27.20

ha..

tu harga tolnye..
kalo die kata penambahan..
ko kene la campur ngan 8.20..
RM35.40

wah..

g kl dekat 40 inggit sehala..
pala hotak die..
kalo la aku salah dengar smalam..
xyah campur 8.20..
masih lagi 30 nak g kl sehala..
abestu kalo aku nak g johor plak yang jauhnya 200km..
brape plak aku nak byr..
RM 136 hengget..
what the fuck..

seb bek PAKLAH suh pertimbangkan semula bende ni..
orang kat atas tu x heran la..
pasal diowg nek kete pun ade drebar..
kengkadang drebar yang kene bayar..
aku ingat bila ENGINEER dah jadik MENTERI KERJA RAYA
bijak la sket..
rupanya die x blaja ekonomi kejuruteraan dulu..
brapalah sangat modal yang korang kuarkan sampai nak naikkan 0.68 sekilometer..
minyak pun dah turun..
kalo la modal buat jalan tu 30 juta..
takkan ko nak balik modal dalam masa 2 taun..
stiap hari brapa byk yang masuk highway..
kengkadang sampai jem kat highway tu..
maksudnya memang ramai yang guna highway tu..
amekla masa sampai 7-8 taun balik modal..
yang taun sbelum tu korang dah rembat dwet orang x buat jalan tu amende..
dah la ROAD TAX sume orang bayar..
haish B.O.D.O.H betul la korang ni..
kepala hotak nak duit je..
apa ada dengan duit..
ni sume materialistik..
sume nak hidup senang..

kla..
malas nak memaki lagi..

pee slash ass kang kalo ikut jalan lama ramai plak yang ikut jalan lama..senang kita naik filght je..lebey kurang je..kompom2 bas pun nak mintak naik harga lagi..kesian adik aku balik kelantan RM 60 sehala..

2 ulasan:

LaiLie berkata...

sgt3 setuju...
gle pe naikkan smpai 0.68sen sekilometer....
lau aku nk balik taiping dr cni je dh 300 lbh kilometer...
gle bapak mahal....bus pon dh mhl...naik flight la plg mrh...no fuel surcharge

HYKAL berkata...

cIk laIlie.
maafkan saya..
act saya telaH kesIlaPAn di c2..
siLa baca RAlat ye