Februari 12, 2009

MODUS APERANDI

Hahaaha suka dowh aku tgk ayat tu..siapala yang cipta perkataan tu kan..mmg style la..orang MALAYSIA memang kretip..

ni aku nak cita pasal satu modus operandi penipuan oleh geng2 dari SABAH..cinoi, orang kampung ko ni..act smalam aku jadik runner dah 2 ari aku jadik runner sbb EN. FARID aka RUNNER compeny ni mc sbb byk sgt minum air berkarbonat..perut beliaw penuh dgn GAS karbon dioksida..
ha takut kan..

okay berbalik kepada kes penipuan tu..mase aku tgh carik pablik pone sbb xnak membazirkan krdt henpon aku tpon opis..ade sorang mamat ni..punye lah slow die bicara sama aku..die ckp abg nak kamera..

aku usha mamat ni ade gak macam mat gian..nak tolak barang ngan aku..dah la aku mmg tgh carik dslr..maka diolog yang agak hampir tepat camni pun berlansung..

aku : lu nak tolak brape
penipu : kalau kat kedai ni jual 3k bang..ni olympus bang
aku : abes tu lu nak tolak brape..
penipu : 800..saya nak pakai dwet ni bang
aku : xpela..aku ade 50 je ni..
penipu : ala bang lebey sket xde ke..
aku : jom usha kat bank..
penipu : abang bank ape sana ada maybank..
aku : xpe kita g cimb je..(padahal aku tau ade 50 je dalam bank)

aku ngan si penipu ni pun g la bank kuarkan dwet..aku ckp aku ade sratus je..kalo ko btol2 nak dwet ko angkat dwet bagi aku barang..oleh kerana exited sbelum ni aku telupa nak mtk usha barang..lps kuar dwet aku ckp nak tgk barang dl..nak test la..

pastu die tjk dari dlm bag je..die tekan kasik kluar flash..die x tau aku ade fotografik memori..kirenye die dah salah tipu orang la..wa prasan yang kat lambang kamera tu tulis olimpia..pergh dah kantoi satu kat c2..

wa pun ape lagi..wa ckp agak2la nak tjk camtu je nak suh aku amek barang..bwk la kuar..aku nak test gune..aku grab kamera tu tapi die tolak masuk balik..ade macam perbalahan sket..die mmg nak dwet aku tapi tanak bagi aku usha barang..die GOYANG die takut orang nampak..bodoh..rilek sudah..lu gabra lagi la orang saspek..

last2 die blah..die ckp kalo xnak beli jgn ini macam la..haha..ko salah kencing orang beb..

pastu wa blk wa cite kat shafiq..die kate die pnah gak orang offer die vid cam..kat pangkor..orang sabah gak..tapi tyme tu die malas nak layan..

MODUS OPERANDI
*usha mamat yang ala2 indie macam aku ngan syafiq..
*pancing bende2 latest cam kemera ngan vid cam
*kene pantas ckp mcm salesmen
*x kuarkan barang dari beg
*flash kat aku supaya x pasan jenama
*jual barang palsu tapi nampak cam ori

so kepada semua rakan seniaga,seuniversiti,sesekolah,setadika,setaman dan serumpun berhati hatilah bila ada orang nak jual barang ngan lu..diowg skang buat diri diowg cam mat gian sbb slalu mat gian jual barang mmg murah..janji die dapat barang..

Tiada ulasan: