Februari 06, 2009

APAKAH DAN MENGAPAKAH?

soalan sentiasa menghatui diri kita..apakah,siapakah,bilakah, nape bende ni berlaku..nape sume orang perlu tahu..haa..skang ni pun aku dah bertanya..sifat ingin tahu tu sentiasa ada dalam diri kita..dan sifat ni bagus sebenarnya jika bertempat..pernahkah korang terpikir nak tanye membe korang ko berak ape arini??sedangkan tu satu pertanyaan yang agak menarik..btol x??sbb dgn soalan tu kita boleh tau orang tu sihat ke x..boring asek tanya awak sihat x arini??kalo la orang tu x kenal korang nak ke die ckp die kene cirit birit..segan beb nak citer kat orang ko kene cirit birit..tapi nape ngan doktor kita x segan??sbb diowg professional kot..

PROFESSIONAL..siapa yang kategorikan orang ni profesional..dia jadik professional bila dia tahu apa yang ingin dia sampaikan..macam mana diaorang tahu sbb banyak bertanya la kot??contohnya..

nurse comel:en haidar sila masuk
dum!!!bunyi pintu dihentak
haidar:doktor tolong saya doktor (mak aih comey gilo doktor ni nak cite ke x)
dr suzi:ye mmg tugas saya membantu orang..
haidar:erm camne nak cite eh..(siol lawa plak takkan aku nak cite plak)
dr suzi:takpe awak cite je,nape??awak sakit zakar ke segan nak cite??
ha..tgk sape yang tanya dulu..doktor tu yang tanya dulu bukan mamat yang x jadik doktor tu..

sambung kisah..
haidar:eh x,x..saya sakit perut..masuk ni je dah pat blas kali saya g tandas..tu yang hentak pintu tu..ni pun dah tak tahan ni...(ade yang aku mintak no tpon ni)

cet ade hati..kalo nak mtk mtk je la..stakat ckp dalam ati je ape barang??


dr suzi
:bile awak start sakit perut??awak makan apa sbelum ni??

ha tgk..dah sah2 die bertanya lagi..malas dah nak cerita kisah tu mmg kompom2 dr tu tanya je..lps tu nasihat sket..lps tu bagi ubat..yang si haidar tu plak xpat pun no tpon..sbb die bkn professional..asek nak simpan dalam hati je..

so kalo korang nak jadik orang yang professional..ko rajen2lah bertanya..tapi ingat..jangan salah tempat..ni orang tgh hangin lu tanya kul brape..haha..mmg lu nak kene pukul le gamaknye..

jom wat kempen bertanya..satu hari tu kita bertanya je..
satu pertanyaan untuk aku..
bile ko nak abiskan cite trip malaya ko??
dah x sabar nak tgk mambang

Tiada ulasan: