Julai 13, 2009

k o m u n i s

menyambung entri wa sebelum ni..
berkaitan ngan chin peng yang ingin di bawa masuk semula ke negara kita..
okay pasal komunis lu dah tau..
tapi sume cite tu kita dengar dari satu pihak sahaja..
kenapa sejarah yang kita belajar agak berat sebelah..
terlalu kanan penulisan atau penceritaan mereka..
penah x lu dengar cite dari atuk ke..
nenek ke..
mak ke..
bapak lu sendiri ke..
jiran lu ke..
kalo ada cite la kat wa..
lu bitau wa..
wa nak berbual ngan orang tu..

memandangkan chin peng dah kuarkan buku..
perlukah wa beli..
okay..
kalo ada versi bahasa melayu..
wa beli..
sebab inggeris wa teruk sket..
skang baru nak blaja baca sokkaba omputih..
dulu kecik2 xnak baca..
kan skang dah susah..
"nasib baik" PPSMI dimansuhkan..
maka terpaksalah budak2 ni blaja inggeris lama sikit..

tapi skang ni wa masih berpegang teguh supaya tidak membenarkan chin peng masuk semula ke tanah melayu ni..
apa yang wa nak pertikaikan ialah..
kenapa secara tiba2 isu ni dibangkitkan..
kalau la wa dah di buang negara..
dan umor wa pun dah nak mampus..
perlukah wa balik ke tanah yang penah halau wa..
tanah yang penah wa buat onar..
walaupun tanah ni penah wa selamatkan..
wa rasa bila umo wa maken tua wa maken ego..
sebab wa dapat lihat kat keliling wa..
makin tua makin ego..

sambung pas prison break..
**------------------**-------------------**
selepas prison break..

okay..
kalo wa memang wa xkan balik..
wa rasa mak bapak wa pun dah xde time tu..
kalo umo mereka x panjang..
bukan wa nak doakan diorang..
tapi wa kene terima hakikat..
yang hidup pasti mati gak..

si anwar tu plak..
dan pakatan rakyatnya..
kenapa tetiba nak bawak masuk chin peng..
adakah agenda di sebalik kemasukan taiko komunis ni..
ataupun lu saja je nak wat gempak..
nak curik perhatian selepas kes liwat lu dah x femes..
yang barisan plak glabah lebih..
cuba lu react kewl..
benda2 camni lu bley setel cara mudah la..
x payah nak kepoh2..

menurut pakatan..
golongan2 ni perlu di beri pengampunan..
hampir semua ahli2 PKM yang lain telah dibenarkan pulang..
tapi taiko dia x pulang lagi..
so sebab en najib dah jadik PM..
kita gertak la suh bawak masuk taiko ni balik..
dulu time tun m..
anwar goyang..
lagipun kalo mintak bawak balik mestilah x pat jadik PM..
bila lu xpat jadik PM..
lu pun gelabah..
pecah sume rahsia..
sebab tu la lu kena masuk ISA..
supaya lu x sebarkan benda2 ngarut..

pas dah kuar ISA..
lu sebarkan memacam..
dan paling utama lu nak hapuskan ISA..
kalo lu jadik PM..
pastu ada orang nak ugut lu..
lu nak masukkan orang tu kat mana..
kat penjara..
supaya orang tu boleh upah peguam yang pandai putar macam en kapal..
pastu tarik lu masuk penjara..
wa rasa anwar ni macam T-BAG la..
gelabah cepat..
barisan plak..
dah macam COMPANY wa tgk..

wa..
nak jadik BURROW..
sebab wa x bijak sangat nak jadik SCOFILED..
tapi wa akan guna semua kekuatan yang wa ada..
utk pertahankan apa yang wa juangkan..
2-2 sama lowya..


maaf entri kali ini tiada gambaran..


peeslashass OBSSESED wa dahulukan daripada TRANSFOMERS

2 ulasan:

Si Pekik A.K.A Si Pekak berkata...

Rilek arr.. takkan ngan komunis tua pun glabah..keshian sket die, tp chi peng kire otai tu!!
Kire cam Tim Yohanna (MRR)takpun joey ramone haha

[ a D D y h A I K A L ] berkata...

otai memang otai..
cuma kita masih keliru ngan sejarah kita..