Mac 02, 2010

Wau Dhot Wau Hamzah

apa yang menarik pasal wudhuk akan wa kupas niari..
menurut Dr. Magomed Magomedov..
cayakan nama dia..
wudhuk mampu meransang pusingan biologi manusia..
kawasan2 yang teransang ni dikenali sebagai kawasan aktif biologi..
lu ingat ransang tu untuk seks je ke..
bila kawasan aktif biologi ni teransang..
maka akan terangsanglah sistem saraf badan manusia..
dan memberi kesan positif kepada kesihatan manusia..

yang paling gemar mengkaji pasal kawasan aktif ni orang cina..
sebab diorangkan suka refeksologi ni..
dan kat badan manusia ada 700 kawasan aktif..
66 daripadanya memberi kesan dengan lebih segera apabila diransang..
daripada 66 ni 61 daripadanya berada dalam kawasan wudhuk..
lagi 5 tu terletak diantara buku lali dan lutut..

klik gambar untuk kesah menarik

apabila seseorang menyentuh mukanya ketika berwudhuk..
ia akan recharge organ2 sepeti usus, pundi kencing, perut dan sistem peranakan..
bila kaki kanan plak dibasuh dan digosok..
ia akan meransang untukmengelokkan sistem tulang, pankreas, hempedu, tirod dan kawasan pinggang..
bila lu gosok kaki kiri plak..
saraf berperanan mengelokkan kelenjar pituitary dan kawasan otak yang mengawal sistem endokrin..
wa pun x tau ape tu pituitary ngan endokrin..
tapi wa rasa baik la bila berwuduk ni..

pasal cuci tangan pun lu dah taukan..
sibuk skang ni negara kita hebahkan pasal h1n1 gelombang kedua..
balik2 dia suh kita cuci tangan..
padahal dalam islam..
dah suh kita cuci tangan paling kurang 5 kali setiap hari..
sebelum bersolat..

wa masih lagi mencuri dari dr danial..
bab 92 ms 269..

peeslashass wa kene sembur pontianak??


versi jawi..


اڤ يڠ مناريق ڤاسل وضوء اكن وا كوڤس نياري..
منوروت دوكتور ماڬومد ماڬومدوۏ..
چاياكن نام دي..
وضوء ممڤو مرنسڠ ڤوسيڠن بيولوڬي مأنسي..
كاوسن٢ يڠ ترانسڠ ني دكنلي سباڬاي كاوسن اكتيف بيولوڬي..
لو ايڠت رنسڠ تو اونتوق سيك س ج ك..
بيلا كاوسن اكتيف بيولوڬي ني ترانسڠ..
مك اكن ترڠسڠله سيستم ساراف بادن مأنسي..
دان ممبري كسن ڤوسيتيف كڤد كصيحتن مأنسي..

يڠ ڤاليڠ ڬيمر مڠكاجي ڤاسل كاوسن اكتيف ني اورڠ چينا..
سبب ديورڠكن سوك ريفيك ساولوڬي ني..
دان كت بادن مأنسي اد ٧٠٠ كاوسن اكتيف..
٦٦ درڤدڽ ممبري كسن دڠن لبيه سڬرا اڤابيلا درنسڠ..
درڤد ٦٦ ني ٦١ درڤدڽ برادا دالم كاوسن وضوء..
لاڬي ٥ تو ترلتق دانتارا بوكو لالي دان لوتوت..

اڤابيلا سساورڠ مڽنتوه موكاڽ كتيك بروضوء..
اي اكن ريچرڬي اورڬن٢ سيڤيتي اوسوس، ڤوند كنچيڠ، ڤروت دان سيستم ڤرانقن..
بيلا كاكي كانن ڤلاق دباسوه دان دڬوسوق..
اي اكن مرنسڠ اونتوقمڠلوقكن سيستم تولڠ، ڤنكرياس، هيمڤدو، تيرود دان كاوسن ڤيڠڬڠ..
بيلا لو ڬوسوق كاكي كيري ڤلاق..
ساراف برڤرانن مڠلوقكن كلنجر ڤيتواتري دان كاوسن اوتق يڠ مڠاول سيستم اندوقرين..
وا ڤون ايك س تاو اڤي تو ڤيتواتري ڠن اندوقرين..
تاڤي وا راس باءيق لا بيلا بروضوء ني..

ڤاسل چوچي تاڠن ڤون لو ده تاوكن..
سيبوق سكڠ ني نڬارا كيت هيبهكن ڤاسل ه١ن١ ڬلومبڠ كدوا..
باليق٢ دي سوه كيت چوچي تاڠن..
ڤدحال دالم اسلام..
ده سوه كيت چوچي تاڠن ڤاليڠ كورڠ ٥ كالي ستياڤ هاري..
سبلوم برصلاة..

وا ماسيه لاڬي منچوري دري در دانيال..
باب ٩٢ مس ٢٦٩..

ڤايسلسهسس وا كن سمبور ڤونتيناك؟؟


3 ulasan:

bukan engkau berkata...

ee JAWI
i vote! :D

[ a D D y h A I K A L ] berkata...

thanx kaseh kat datin sebab bagi link..
hehe..

greenhall berkata...

sgt bagus info ni. thanks bro.