Mac 16, 2010

Al- Fatihah

دڠن نام الله يڠ ڤموره دان ڤڽايڠ..
ڤوجيان باڬي الله يڠ منتدبير سكلين عالم..
يڠ ڤموره دان ڤڽايڠ..
يڠ مڠواساءي هاري ڤمبالسن ﴿هاري اخيرة﴾..
هاڽ ڤدمو له كامي سمبه دان ڤدمو له كامي ممينتا ڤرتولوڠن..
تونجوقكنله كامي جالن يڠ لوروس..
ايايت جالن اورڠ٢ يڠ كاو كورنياكن نعمت..
بوكنڽ اورڠ٢ يڠ كاو موركاي..
دان بوكن جالن اورڠ٢ يڠ سست..


ني اداله ايات٢ ترباءيق يڠ ڤرنه وا جومڤا..
تق ڤرنه اد لاڬي ايات سإينداه ايات٢ تو..







سوڠڬوه روڬي كڤد مريك يڠ هاڽ باچ سوره ني كتيك صلاة..
تاڤي تق فهم مقصودڽ..
وا ڤرنه ترڬولوڠ دالم ڬولوڠن تو..
سبب تو له كيت كنا باچ ايات٢ تو سكوراڠ٢ڽ ١٧ كالي..
الله سنتياس مينتا كيت ايڠت كت دي..
كالو اد ڤاڤ ڤون مينتاق ج كت دي..
دان ڤرمينتأن يڠ ترباءيق بوكنله واڠ ريڠڬيت..
مينتله لو،فاميلي،ڬورو٢،صحابة دان سلوروه اومت اسلام..
داڤت جالن يڠ لوروس..
دان جالن يڠ لوروس ايت اياله جالن٢ يڠ الله كورنياكن نعمت..

ايات٢ ني اداله ڬابوڠن ايات٢ ترباءيق يڠ الله سيمڤن..
دان الله اد سيمڤن ٧٠ ڬيدوڠ ايات..
لو بايڠكن ڬيدوڠ اڤ يڠ تربسر كت دنيا ني..
ڤاستو ساتو ڬيدوڠ تو ڤنوه ڠن ايات٢..
تاڤي الله اد ٧٠ ڬيدوڠ..
دان دي سلچت يڠ ترباءيق ڤوڽا..
سو ده تقد ده ايات٢ يڠ لاڬي سمڤورنا دري ڤڠهولو القرءان ني..
نيله ايات٢ چينتا الله كڤد كيت..

ڤايسلسهسس وا ڤاتوت برهنتي سكارڠ



dengan nama Allah yang pemurah dan penyayang..
pujian bagi Allah yang mentadbir sekelian alam..
yang pemurah dan penyayang..
yang menguasai hari pembalasan (hari akhirat)..
hanya padaMu lah kami sembah dan padaMu lah kami meminta pertolongan..
tunjukkanlah kami jalan yang lurus..
iaitu jalan orang2 yang Kau kurniakan nikmat..
bukannya orang2 yang Kau murkai..
dan bukan jalan orang2 yang sesat..

ni adalah ayat2 terbaik yang pernah wa jumpa..
tak pernah ada lagi ayat seindah ayat2 tu..







sungguh rugi kepada mereka yang hanya baca surah ni ketika solat..
tapi tak faham maksudnya..
wa pernah tergolong dalam golongan tu..
sebab tu lah kita kena baca ayat2 tu sekurang2nya 17 kali..
Allah sentiasa minta kita ingat kat Dia..
kalo ada pape pun mintak je kat Dia..
dan permintaan yang terbaik bukanlah wang ringgit..
mintalah lu,family,guru2,sahabat dan seluruh umat Islam..
dapat jalan yang lurus..
dan jalan yang lurus itu ialah jalan2 yang Allah kurniakan nikmat..

ayat2 ni adalah gabungan ayat2 terbaik yang Allah simpan..
dan Allah ada simpan 70 gedung ayat..
lu bayangkan gedung apa yang terbesar kat dunia ni..
pastu satu gedung tu penuh ngan ayat2..
tapi Allah ada 70 gedung..
dan Dia select yang terbaik punya..
so dah takde dah ayat2 yang lagi sempurna dari penghulu Al-Quran ni..
nilah ayat2 cinta Allah kepada kita..


peeslashass wa patut berhenti sekarang..

4 ulasan:

greenhall berkata...

subhanallah

greenhall berkata...

subhanallah

Naz berkata...

terima kasih bro.. :)

[ a D D y h A I K A L ] berkata...

xdehal naz..

ada info kita kongsi..