Mac 04, 2010

Jim Alif Ta Wau Ha

سمالم 03032010 ڬينڤ 87 تاهون..
كجاتوهن زمان خلافه..
يعني خلافه عثمانيييه..
سمنجق كجاتوهن خلافه..
سبواه بنچان بسر منيمڤا مسلمين سلوروه دنيا..

بنچان اڤ يڠ منيمڤا..
بوكنڽ تسونامي..
بوكنڽ ڬمڤا بومي تربسر..
بوكنڽ تاوفن بسر..
تتاڤي..
ڤرڤچاهن امة اسلام د سلوروه دنيا..

رعيت2 تانه ملايو ني سريڠكالي دكايتكن دڠن..
منجاڬ تڤي كاين اورڠ..
تاڤي كاين سياڤا يڠ مريك جاڬ..
كاين2 مريك يڠ ڤوڤولر..
ايك س كسهلا..
كاين بلوڬڬر تركنل ك..
بند تركنل ك..
اهليل ڤوليتيك تركنل ك..
ارتيس تركنل ك..
يڠ ڤنتيڠ مريك تركنل..
ايك سكسهلا تركنل دڠن اڤ..
كادڠ2 ڤنجنايه ڤون ديوراڠ اميق ڤورت..

سڤاتوتڽ..
منجاڬ تڤي كاين ني باءيق..
نامون اونتوق سستڠه اسڤيك لا..
كالو نمڤق بودق كچئ كن درا دڤن مات..
ڤاتوتله كيت امبيل كسه..

وا تريڠت ڤاڬي سنين تواري..
هوتفم وات توڤيق ني..
كوماين راماي يڠ كومڤلين..
سياڤ نق سوه بودق2 ماءين بولا..
تو دهاڤوسكن كراقيتان..
اد اڤ ڤد كراقيتان..
اوليه كران كراقيتان..
مامت كت ملاك تو ده برسكدودوكن..
ڤدحال سيمڤلي ج دالم اسلام ني..
كالو نق كاوين..
ايك س ڤرلو اد كراقيتان..
روكون نكاح چوما 5 ج..

بيست وا دڠن كومين2 اورڠ راماي..
تاڤي سبنرڽ..
لو ڤون سام ڬق..
بيلا ساودارا2 سإيسلم لو..
يڠ سداڠ برڤراڠ ڠن لاهنات2 تو..
لو ڤون بوات بودوه ج..
ني اداله كران ڤڤچاهن امة..
باڽق نڬارا يڠ مڠاكو اسلام..
تاڤي بيلا نڬارا اسلام بيريڤارڠ..
يڠ لاين منيكوس ج..
كونون2 اد اوءيچ..
تاڤي ڤركومڤولن هاڽ اونتوق مڠهابيسكن واڠ رعيت..
تياد حاصيل دري مشوارت يڠ دجالنكن..

لو تاو سبب اڤ بندا ني برلاكو..
سبب تياد سساورڠ اونتوق ممرينته نڬارا2 اسلام ني..
كيت ڤرلوكن سأورڠ ڤمرينته اسلام..
كيت ڤرلوكن سأورڠ خليفه..
بيلا خليفه مڽرو سروان جهاد..
مننتڠ كافير2 لاهنات ني..
واجب كيت اونتوق مڽرو سروان جهاد..
دان سموا سيستم سكولر يڠ كيت انوتي كيني..
اكن دهاڤوسكن..
دان هاڽ اسلام چارا هيدوڤ يڠ سبنر..
اسلام بوكن سقدر اڬام..
تتاڤي اسلام اياله چارا هيدوڤ

VERSI RUMI

semalam 03032010 genap 87 tahun..
kejatuhan zaman khilafah..
yakni khilafah Uthmaniyyah..
semenjak kejatuhan khilafah..
sebuah bencana besar menimpa muslimin seluruh dunia..

bencana apa yang menimpa..
bukannya Tsunami..
bukannya gempa bumi terbesar..
bukannya taufan besar..
tetapi..
perpecahan ummah Islam di seluruh dunia..

rakyat2 tanah melayu ni seringkali dikaitkan dengan..
menjaga tepi kain orang..
tapi kain siapa yang mereka jaga..
kain2 mereka yang popular..
x kesahla..
kain blogger terkenal ke..
band terkenal ke..
ahlil politik terkenal ke..
artis terkenal ke..
yang penting mereka terkenal..
xkesahla terkenal dengan apa..
kadang2 penjenayah pun diorang amek port..

sepatutnya..
menjaga tepi kain ni baik..
namun untuk sesetengah aspek la..
kalo nampak budak kecik kene dera depan mata..
patutlah kita ambil kesah..


wa teringat pagi senin tuari..
hotfm wat topik ni..
komain ramai yang kompelin..
siap nak suh budak2 main bola..
tu dihapuskan kerakyatan..
ada apa pada kerakyatan..
oleh kerana kerakyatan..
mamat kat melaka tu dah bersekedudukan..
padahal simple je dalam islam ni..
kalo nak kawen..
x perlu ada kerakyatan..
rukun nikah cuma 5 je..

best wa dengan komen2 orang ramai..
tapi sebenarnya..
lu pun sama gak..
bila saudara2 seislam lu..
yang sedang berperang ngan lahanat2 tu..
lu pun buat bodoh je..
ni adalah kerana pepecahan ummah..
banyak negara yang mengaku islam..
tapi bila negara islam bereparang..
yang lain menikus je..
konon2 ada OIC..
tapi perkumpulan hanya untuk menghabiskan wang rakyat..
tiada hasil dari mesyuarat yang dijalankan..

lu tau sebab apa benda ni berlaku..
sebab tiada seseorang untuk memerintah negara2 islam ni..
kita perlukan seorang pemerintah islam..
kita perlukan seorang khalifah..
bila khalifah menyeru seruan jihad..
menentang kafir2 lahanat ni..
wajib kita untuk menyeru seruan jihad..
dan semua sistem sekular yang kita anuti kini..
akan dihapuskan..
dan hanya islam cara hidup yang sebenar..
islam bukan sekadar agama..
tetapi islam ialah cara hidup..


peeslashass jom ramai2 register hizbut tahrir malaysia

2 ulasan:

greenhall berkata...

akarcollective.blogspot.com

Tanpa Nama berkata...

I just discovered the website who discuss about
many
home business reviews

If you want to know more here it is
home business ideas
www.home-businessreviews.com