April 04, 2009

P a K L a H

dulu wa ada wat entri undur PAKLAH..
time tu wa rasa wa jahil lagi..
wa xknal politik..
skang ni pun wa x knal ngan politik..
dia anak sape..
skolah mane si politik ni..

entri wa dulu silap..
wa main suh je dia undur..
act dalam keDIAMan beliau..
beliau ada agenda tersendiri..
camne beliau nak maju kan MALAYSIA ni..
kita akui..
MALAYSIA makin terkenal semasa TUN menerajui pimpinan negara..
seperti entri wa pasal sejarah tu..
dalam kejayaan sesuatu KERAJAAN..
pasti yang akan jatuh..

so apa yang PAKLAH lakukan adalah menukar fokus rakyat..
slepas tampuk pemerintahan TUN..
rakyat jelata semua fokus kearah PERINDUSTRIAN..
sektor ini menjanjikan pulangan yang lumayan..
awek2 kampung sume berpusu2 menuju ke kilang2 wiper,berus gigi dan semikonduktor..
dan akhirnya berkahwin ngan MAT2 BANGLA yang jauh lebih romantik dari lelaki MELAYU..
MALAYSIA menjadi TANAH EMAS..
ramai PELANCONG yang mahu menjadikan MALAYSIA sbg tmpt mencari rezeki..
PINTU masuk ke negara dibuka seluas2nya..
seperti mengalu-alukan kedatangan PELANCONG2 tersebut..
disebabkan itu kilang2 adalah tempat LARANGAN bagi TERUNA2(maseh teruna ke)MELAYU..
jatuh standard berkawan ngan NEPAL..
mereka lebih gemar menjadi HERO di jalanan..
sambil menunjukkan aksi GHAIRAH bersama isteri2 mereka..

ingat tak lu camne MELAKA kene JAJAH ngan PORTUGIS dl..
bukak balik buku SEJARAH lu..
PAKLAH menukar fokus sektor perindustrian kepada sektor PERTANIAN..
dalam menjadikan BUMI MALAYSIA lebih hijau dari ASAP2 KILANG..
skaligus melaksanakan kempen GLOBAL WARMING..
punyalah lu tutup lampu nak slamatkan DUNIA..
tapi dalam lu tutup lampu..
tokey2 haram dalam masa SEJAM mencuri KHAZANAH bernilai kita..
selain itu..
GRADUAN2 yang smakin hari semakin segan untuk di temuduga juga..
dapat menjadikan sektor ini sebagai pekerjaan..
lebih mudah bercakap dengan tumbuhan dari MANUSIA..

ni baru wa bukak sket..
kalo idea wa datang lagi wa mencarut k..





peeslashass wa penah terpikir nak bela LEMBU..

2 ulasan:

addyaholix berkata...

aku masih fikir apa jasa paklah.

HYKAL berkata...

ada bro..
cume..
kita x nampak..
hehe..