Oktober 27, 2010

Golongan Manusia

wa still dalam mode tribute..
so ni antara harapan hassan al-banna terhadap manusia yang wujud kat muka bumi..
wa pun harap golongan yang tinggal pada masa kini pun tinggal golongan ni..

mu'min
golongan2 ni merupakan golongan yang percaya kepada da'wah ikhwan muslimin..
kagum dengan prinsip2 ikhwan muslimin..
dan dapat melihat da'wah tu dapat memuaskan hati dan diterima nalurinya..
lepas tu diorang berharap klen2 ni dapat join serta diorang berda'wah supaya da'wah diorang lebih kuat..
sebab xde guna kalo lu cite lebat gerakan ni bagus ape sume..
tapi bila ajak berda'wah lu nak lari2..
lu kena tau lu tu umat terbaik..

ragu-ragu
untuk golongan yang belum melihat kebenaran da'wah ikwan muslimin..
belum mengenali keikhlasan dan faedah yang diorang katakan..
diorang pun dalam keadaan ragu2..
so golongan ni..
geng2 ikhwan muslimin akan ajak diorang mengenali dengan lebih rapat..
mintak diorang kaji pasal ikhwan muslimin..
ziarah kelab2 diorang dan berkenalan ngan ahli2 ikwan muslimin..
so macam kita nak berda'wah ni kita kena buat style ni la..
ni yang ragu2 lu lagi nak kondem..
cakap sengal la hape la..
sedangkan mas tu hati diorang dalam keraguan..

mengejar manfaat
klen ni paling banyak kat tanah melayu ni..
diorang duk kejar manfaat je..
tapi untuk golongan ni senang je beb..
kita cite pasal ganjaran dari Allah..
kita tanamkan benda tu dalam diri diorang..
baru ada semangat nak berda'wah..

jahat sangka
klen ni pun banyak..
wa perasan 2 klen terakhir yang paling banyak kat tanah air kita ni..
so golongan ni kita doa supaya Allah menunjukkan kebenaran kepada mereka..
dan berdoa supaya Allah memberi ilham kat kita cara2 nak tekel hati klen2 camni..
tapi yang wa nampak skarang..
bila orang tu x sama kepala ngan kita..
lu kutuk..
lu maki..
macam lu paling betul..



okay kalo 4 golongan ni je ada kat muka bumi ni..
so kerja para penda'wah..
akan mudah..

peeslashass wa meniru tau semua ni

3 ulasan:

jaie berkata...

bro, apa salahnya copy kalo utk kongsi. kan?


ntah2 publisher tu pun copy dr mana2 ntah. haha

[ a D D y h A I K A L ] berkata...

nak salin tu yang letih bro..

kalo lu nak wa boleh fotostat kan satu..
xde hal kita sebar2kan macam sebarkan zine..

amacam?

jaie berkata...

orite. nt wa inbox address wa kat fb.