Jun 03, 2009

e m p a t

sabtu,ahad,isnin,selasa..
empat hari wa diam..
wa kekurangan masa..
banyak yang wa nak cita sepanjang 4 ari tu..
orang cina kata 4 ni no mati..
"sei"..
mungkin itu sebutannya..
"shoi"
kalau benar wa taip ni..
itu adalah minum..
sebab slalu kalo main snuker..
budak2 akan sebut ayat tu..

okay..
masa ari jumaat tuari wa memang nak cite pasal bende ni..
tapi sebab..
malas nak menaip..
konon2 nak tunda sehari dua..
skali sampai 4 hari..
wa nak cite pasal wang atau duit..
wa x puas ati pasal sume kedai xnak amek duit wa..
duit 5 inggit..
yang dah terkoyak..
bukan sebab wa saja2 koyakkan..
tapi ada pekedai yang bagi kat wa..
kerana ketidak perasanan wa..
wa pun trime je la duit tu..


alah ada nilai bai duait tu..
tapi bila wa nak gune kat kedai yang lain..
hampir semua kedai xnak amek duit wa tu..
memang bastard..
ibarat lagu akedemi polis yang tengah berkumandang kat tv9 skang ni..
apasal lak yang lu xnak amek duit wa..
ade ke wa wat basuh bontot wa..
ade najis wa terpalit kat duit tu..
hoi..
duit tu cume kertas la..
manusia yang cipta..
bukannya emas yang lu boleh bangga2kan..
cume sehelai kertas yang akan dihapuskan..
baru wa teringat..
bank sendiri yang keluarkan duit tu pun..
xnak terima duit yang dah koyak..
bodoh..

pas duit orang lain yang lawa2 tu masuk bank lu..
lu hapuskan jugak kan..
sebab lu nak buat duit baru banyak2..
bangang..
betapa wa x paham pemikiran manusia sekarang..
sentiasa mengejar wang..
wang itu hanyalah kertas yang boleh dipalsukan..
seperti cinta2 zaman sekarang yang lu anggap suci..



peeslashass sok cite berat sket..

2 ulasan:

eRRuL "BuLaNsYnDrOM" berkata...

lu gi kaunter bank.. cakap kat dia nak tukar duit koyak.. nnt dia bagi yg baru ler

[ a D D y h A I K A l ] berkata...

bley ke bro..
tuari masa wa menabung..
brader yang konon2 hensem kat kaunter tu kata duit buruk kitaowang x terima