September 21, 2010

MAAF

wa paling x suka pagi raya..
sebab kena mintak maaf..
betul beb..
mintak maaf ialah sesuatu yang sangat sukar dilaksanakan wa..
waktu wa mintak maaf wa akan terbayang2 salah wa kat orang tu..
apa yang wa ada buat..
ni kira untung sebab yang wa akan ingat ialah apa yang zahir..
tapi..
yang wa dah terguris dengan kata2 wa tanpa wa sedar macam mana plak..

sebab tu la wa x suka nak mintak maaf..




yang kat atas tu wa masa zaman rebel..
wa memang banyak buat salah..
zaman mana wa sentiasa salahkan orang..
apa yang mak bapak wa cakap semuanya salah..
wa yang betul..

sebab tu la wa x suka mintak maaf..



tapi bila wa pikir balik..
sampai bila wa nak salahkan semua orang..
nape bukan wa yang salah..
nape bukan wa yang ubah..


wa tersedar lepas satu ketika..
wa mintak maaf kat bapak wa..
bapak wa ada tegur gak..
tahun ni wa banyak sangat lawan cakap dia..
wa sedih sangat time tu..
tapi adakah kesalahan wa tertebus dengan menitiskan air mata..


kalo setiap salah boleh terhapus dengan air mata..
wa nak menangis setiap hari..



peeslashass nape wa x dapat bayangkan silap wa pada Allah masa wa solat..

3 ulasan:

jaie berkata...

melutut cepat! haha

[ a D D y h A I K A L ] berkata...

baik..
baik..

cik elyse berkata...

addy
pada aku, tak perlu tunggu raya utk mntak maaf
tp kira baguslah kumpul point dulu pastu hambur pagi2 raya tu

macam aku, aku minta maaf ari taya ke dua

hihi