Februari 10, 2010

t u l i s a n

tekak wa ada rasa sakit2 sket..
alhamdulillah, mungkin itu nikmat yang Allah berikan pada wa arini..
owh sakit tu bukan bala..
tapi nikmat..
menandakan Allah masih ingat kat kita..
lu tau x..
firaun x penah sakit masa dia di atas bumi..
ceh fakta yang ramai dah tau..

bebalik kepada tajuk penulisan wa arini..
tulisan..
lu tau x apa nama tulisan yang kita guna skang ni..
tulisan rumi..
ataupun tulisan ini berasal daripada rom..
roman..
rom adalah salah satu kerajaan yang kuat sewaktu zaman islam mula bertapak..
ops..
bukan mula bertapak..
islam dah lama wujud di muka bumi Allah..
semenjak zaman nabi Adam..
tapi maksud wa islam yang dipimpin oleh junjungan kita Nabi Muhammad Sallallahu Alaihi Wa Sallam..
kisah pasal rom tu akan wa bual di lain hari..
skang ni kita balik semula kepada kupasan niari..


abc is fun??

lu perasan x tulisan ni adalah penggunaan wajib seluruh manusia di tanah melayu..
dah berapa lama agak2nya tulisan rom ni kita guna..
cuba lu kira la..
kita merdeka dah berapa tahun..
baru 50 tahun..
sebelum merdeka tu agak2 lu guna tulisan apa..
tulisan jawi kan..
so baru je lebih kurang 50 tahun kita guna tulisan rom ni..
kiranya baru 3 generasi la..
lebih kurang sebab orang yang umur 50 tahun tu dah ada cucu..
walaupun skang ni ada gak umur 30 tahun dah dapat cucu luar nikah..

baru je 50 tahun kita guna tulisan ni..
wa tgk negara yang wa cinta ni dah macam kat rom da..
lepas tu kita boleh berbangga yang negara kita ni negara islam..
bro kalo negara islam..
kenapa undang2 kat negara ni bukan undang2 islam..
sampaikan penggunaan kalimah Allah pun boleh masuk mahkamah..
nape pulak sekarang sibuk2 nak gunakan kalimah Allah sebagai tuhan diorang..
kat dalam bible lu orang ada ke kalimah Allah..
owh lupe plak bible lu boleh diubah sesuka hati dan bergantung kepada situasi..
untuk pengetahuan semua yang x pernah tahu..
kristian bukan agama yang di bawa oleh nabi Isa..
nabi Isa pun bawa ajaran Islam dan..
bible bukanlah kitab Injil..
isi dalam bible tu telah diubah oleh seorang yahudi..
yang mengaku pengikut nabi Isa..

orait..
kita refresh balik siapa yang bawak tulisan rumi ni kat tanah melayu..
kalau nak kata orang putih..
kenapa masa portugis datang tanah melayu..
time tu sampailah british datang..
kemudian sampai la merdeka..
kita masih guna tulisan jawi..
lama bai selang waktu antara kedatangan portugis sampai kita nak merdeka..
tapi lepas kita merdeka..
sekejap je tulisan tu merebak dalam tubuh rakyat tanah melayu ni..
maknanya tulisan rumi tu diperkenal oleh pemimpin kita yang berbangsa melayu..
wa rasa kalo orang putih yang jadik pemimpin sampai mampus kita xnak terima tulisan rumi ni..
lu tau tak apa keburukan bila tulisan rumi dah menular dalam hidup kita..
maknanya dari kecik lagi..
semenjak budak2 dilahirkan..
kita kan menitik beratkan tulisan rumi ni..
dan budak2 zaman sekarang lebih cepat belajar ABC dari ALIF BA TA..
dan pembelajaran Al-Quran ataupun Mukaddam akan dilangsungkan selepas anak tu dah bijak membaca tulisan rumi..
bagi budak2 ni baca Quran lagi susah dari baca rumi..
nampaknya satu pengaruh freemason iaitu menghapuskan golongan membaca Al-Quran dah berjaya..
hanya dengan mengubah tulisan je..
dan mulai sekarang..
wa akan guna senjata yahudi ni untuk menghapuskan mereka kembali..
marilah rakan sekalian..
baca al-Quran..
hidupkan semula pemerintahan Khalifah..
lu tgk nak belaja jawi pun ada tulisan rumi kat sebelah..

peeslashass wa agak kalo blog2 yang kene hapuskan tu guna tulisan jawi mesti orang2 freemason ni x pahamkan..(untuk e-fairy)

4 ulasan:

bukan engkau berkata...

benaran neh!

[ a D D y h A I K A L ] berkata...

hehe..
datin..
ni semua senjata diorang..
entri pasni pun aku nak cite pasal lagi satu senjata yahudi untuk menghapuskan islam..

nizaati berkata...

i like diz n3...

greenhall berkata...

setuju!