Februari 09, 2010

k e r a s

wa dah rasa jari wa ni keras gila..
lama nak mampus x update..
bila wa stat cite pasal freemason..
kat sokkaba pun skang dah cite..
bagus2..
dah bukak mata orang islam di tanah melayu..

wa penah cakap entri pasni pasal freemasonkan..
wa rasa banyak dah blog yang bual pasal bende ni..
tapi kalo setakat berbual je x cun lah kan..
sebenanya bende ni dah meresap dalam diri kita sendiri..
dan sukar untuk di bendung..
cuma gaya hidup secara islam dapat membendung benda ni..
pernah x kita kaji cara hidup seorang muslim yang sejati..
pernah x kita kaji bagaimana ekonomi waktu zaman kegemilangan islam dahulu..
kita sekarang ni terlalu leka dengan ideologi2 barat yang rata2nya di perkenalkan oleh orang yahudi..
tidak dinafikan orang yahudi golongan yang pintar..
oleh itu kajilah cara hidup mereka dan ambil yang baik..

sebagai permulaan..
apa kata kita mula membaca al-quran..
ye daripada kita baca gosip2 tentang artis ataupun menteri..
kita baca al-quran..
bukan hanya membaca..
tapi kita fahamkan al-quran..
skang x susah nak dapatkan tafsir al-quran..
fahamkan apa yang ditulis dalam al-quran..
lepas tu kita baca sirah2 zaman rasulullah..
sirah nabi2 yang wajib kita ketahui..
banyak yang kita dapat pelajari dengan sirah ni..


caya gak kalo dapat tafsir camni

sebab dah lama x menaip..
nak taip apa pun wa x tau..
idea banyak..
tapi belum sedia nak rungkai..



peeslashass wa cadangkan baca tulisan abdul latip talib..

2 ulasan:

greenhall berkata...

salam.

lama menyepi. apa cerita? hope sehat..
wa setuju, Islam is evrything.. Islam adalah cara hidup yg terbaik, relevan sepanjang zaman.

erk. bg info skit pasal abdul latip talib tu.

[ a D D y h A I K A L ] berkata...

dia sedang rakus menulis novel2 sirah islam sekarang ni..

ko usha je ade kat mph sume..

aku dah banyak koleksi dia..
cume x dapat lagi kisah umar..
dia paling rare nak dapat..

cara penulisan dia..
dia ibarat membawa ko ke zaman tersebut..