Jun 09, 2011

U Tiub

Sekarang ni memang musim-musim kutuk mengutuk vidiyo-vidiyo orang kot. Bagi wa youtube memang lejen. Diorang berjaya membuat satu tren. Tren yang sangat rare. Sampai minah-minah yang payah nak popular pun tiba-tiba popular. Tak perlu masuk rancangan realiti macam Akedemi Sosial. Duduk depan laptop cakap benda-benda ngarut, terus aplod kat youtube.

Sekarang ni kecoh pasal pengarah muda Gambit dan Prema Yin dengan vidiyo ala-ala lucah. Diorang memang bijak mengguna situasi. Yang kondem ni bukan apa. Sebenarnya Prema Yin ni bukak tak abis. Vidiyo pun tak cukup memberahikan. Melodi pun boring tengah takde cite. So naikkanlah cite minah ngan mamat ni.

Bagi wa, vidiyo-vidiyo camni takde efek untuk wa pun. Kalo letak kat pasaran antarabangsa pun diorang tak heran. Maybe lagi diorang nak tengok kalau minah tu berkebaya ketat lepas tu menari ghairah abis. Yang laki tu pulak tengah pakai kain pelikat, muka maintain camtu tapi adik bangun. Dah wa malas cerita budak-budak ni. Terima kasih kepada youtube wa nak layan muvie ni.



Wa dah tengok sikit muvie ni online tapi problemnya sound lari ngan vidiyo menyebabkan wa malas nak layan. Secara basicnya muvie ni pasal budak-budak punk tapi Islam. Diorang buat perkumpulan diorang sendiri dan gelar diri diorang Taqwacores. Berapa taqwanya diorang tu yang wa nak tengok. Dan filem ni kompom takkan keluar kat Malaysia, sebab bagi rakyat-rakyat Malaysia menonton filem seperti Priest lebih baik dari kisah Islam yang pada pandangan mereka salah. Dan jawapannya YA. Orang Melayu menganggap Islam yang mereka tahu adalah Islam yang sebenar-benar Islam. Dan Orang Melayu tak ingin tahu bagaimana Islam di China, Islam di India, Islam di Amerika.

Salah satu yang menarik tentang filem ini ialah isu yang di bangkitkan apabila seorang mamat punk ni melaungkan azan menggunakan gitar. Pada pendapat wa bukan melaungkan azan la, tapi melodi azan tu di gitarkan untuk mengajak solat Subuh. Dan pastinya ada yang memaki perkara ini sama seperti memaki vidiyo Prima Yin. Namun, adakah perbuatan itu SALAH??



Dan ada satu part tu, seorang minah ni mengimamkan jemaah dan ada lelaki. Satu yang memang totally salah, namun wa nak tengok kenapa hujahnya sebegitu. Sebab apa yang wa saksikan cumalah 10 minit filem. Filem ini dibikin melalui sebuah buku yang tajuknya juga sama. Penulisnya ialah Micheal Muhammad Knight. Wa tak pernah cari buku ni. Tapi yang pasti tiada di MPH. So Kepada yang berminat bolehlah download di Internet dan jika dah dapat, sedekahkan kat wa satu copy. Sebagai penutup layan lagu tema filem ini. Hukum Syariah di US.



peeslashass Hukum Syariah di Tanah Melayu pun dibuat main
peeslashass 2 pemenang haikalaway akan dihubungi setelah baju siap

3 ulasan:

muhsync berkata...

entry kali ni agak berat..isu video tu kecoh je lebey. aku dh pening ngn situasi skarang. skg ni masyarakat ngah menanti golongan ketiga yang akan membantu dan membela nasib mereka

aDDy berkata...

betul-betul berat..pasal melodi azan tu member dia si umar dah tegur..dan cabut jack gitar..dia cakap benda tu bid'ah..benda yang tak pernah di buat oleh rasulullah dan membe dia terima dengan baik..lepas tu diorang solat sama2..

pasal vidiyo syariah law tu..kalo baca komen dia memang x tahan beb..kita sendiri x tahu mana kafirun yang tulis mana mamat taqwacore yang tulis..

tapi si mamat penulis buku taqwacore ni sebenarnya taklah teruk pun..dia sengaja menjadikan isu..sebab semangat budak2 punk ni sepatutnya ada dalam setiap muslim sejati..dan cara dia interpret benda tu salah wa rasa..

JAIE berkata...

SEMPOI. BELI BUS, THEN TOUR TAQWACORE.





2009, AKU DAH TRY ORDER BUKU NI, TAPI XPERNAHNYA DAPAT. HAHA