Ogos 05, 2009

a n g k u t

ape yang lu pikir pasal angkut..
angkut cia kah??
sepit angkut..
binatang angkut-angkut..
tapi ni lebih serius..
angkut ni berkaitan ngan pengANGKUTan..
lu skang pakai kete apa??
kete tu lu punya ke bank punya..
kalo lu punye bagus la..
sebab pasni kete lu kene lupuskan..
supaya lu berhutang lagi ngan bank..

lu paham x sistem skang ni..
duit menjadi tersangat penting..
macam2 orang buat untuk duit..
ada yang bersusah payah keje siang malam..
untuk bayar hutang je..
ada yang keje malam je boleh hidup senang..
apa dah jadik ngan bumi bertuah ni..
ni x campur ngan sorok menyorok lagi..

ni ari wa nak ungkit kebodohan bos besar wa..
si bodoh ni wat kerja dia la..
sebab dia bodoh..
dia dah naikkan tambang pengangkutan awam 30 peratus..
dengan menyatakan kesian pengusaha2 pengangkutan awam..
wa kompom mesti mak tokey pengusaha tu ada affair ngan lu kan..
lu nak main ngan mak dia x payahlah susahkan satu mesia..
lu tau x sape yang naik pengangkutan awam..
kompom2 dari kalangan mereka yang tidak mempunyai kereta kerajaan yang dapat elaun berserta boleh claim milage..
wa pelik la..
lu x penah berfikir ke sebelum wat keputusan..
selalunya yang naik pengangkutan awam ni pelajar..
pelajar ni dari golongan mana ya..
owh BELIA..
belia yang lu sendiri didik supaya membenci kerajaan..



betul2 bodoh la..
lu dulu memang x penah hidup susah ke..
memang dari kecik lu ada dreber jemput lu pegi balik skolah..
pastu belum kuar result spm yang lu kantoi tu..
lu dah dapat kete eh..
xpayah bayar pun..
dah keje lu jadik menteri plak..
pastu dapat kereta kerajaan..
siap ngan drebar..
elaun kenderaan pun dapat..
patut la lu x pikir pasal orang yang naik pengangkutan awam..
wa doakan satu hari anak lu kereta kene curik kat kelantan..
masa tu walet sume ada dalam kete tu..
dalam masa yang sama lu tengah nazak..
x dapat nak mampus pasal anak lu x ampunkan dosa lu lagi..
sebab tambang pengangkutan awam mahal..

tapi..
boleh ke wa doa camtu..
x baikkan..
xpela..
wa doakan yang baik2la..
semoga di hari kematianmu..
semua pengangkutan awam bercuti dan tokey2..
datang di pengebumian lu..
sambil mengkapankan lu ngan keuntungan dari kebodohan lu..
sepatutnya duit2 rakyat yang lu pungut tiap2 taun tu..
lu bayar kat sistem2 pengangkutan awam ni..
ni lu sibuk wat ekspo..
supaya lu lebih untung..
bodohkan..
kita masih buta..
satu yang wa x puas ati ialah sebab dinaikkan tambang adalah..
diHARAP PENGUSAHA DAPAT MENINGKATKAN SERVIS pengangkutan awam ni..
ya..
HARAP ialah harapan bukan mewajibkan..
harapan ni selalunya bertahan sekejap je..
sama macam azam yang lu pikir tiap2 taun..
ataupun bagi ahli politik..
menifesto di panggil..
ni sume sebab kapitalis2 yang ada kat dalam kepala kita sendiri..


peeslashass pasni minyak ngan roadtax naik plak..
pengangkutan awam kompom naik lagi..

3 ulasan:

miszLaiLie berkata...

good opinion ar addy...
aku suke cr pemikiran ko...gud2..
btol sgt2 pe yg ko ckp 2...

fairuz berkata...

harga minyak naik, tambang bas naik, tapi servis macam taik gak...

[ a D D y h A I K A L ] berkata...

fairuz..
betul kata mu..
surcaj nak tinggi bukan ada toilet pun dalam tu..
kengkadang nak kencing pun kene tahan..
kalo g toilet lambat kene tinggal plak..

lai..
hanya menyatakan apa yang terbuku je..hehe