September 07, 2011

Wa masih mengosongkan ruangan tajuk semasa wa menaip bait-bait cinta ni untuk tatapan luorang. Wa pun tak tahu nak tulis apa. Banyak yang wa fikirkan dan semua tu tak dapat wa luahkan atas papan kekunci depan wa ni. Isu politik, semakin rapuh kat Tanah Melayu. Satu parti yang terang-terang namanya Islam mengakui Komunis sebagai HERO. Sekarang ni bukan Al-Quran dan Hadith ke yang jadi panduan anta-anta semua. Buku tulisan Carl Marxx yang dijadikan panduan.

Isu Murtad, baru kalian nak buka mata. Lu tau tak macam-macam cara dakyah orang Kristian ni untuk pancing lu masuk agama mereka. Yang lu usha kat televisyen tu cuma sikit. Yang iklan kat dalam semua toilet tu apa kes. Ada sekali wa masuk toilet mamak kat tempat wa ni diorang berdakyah dengan tulisan yang agak besar bertulis "Juruselamat yang benar ialah Yesus (Isa al-Masih)" lebih kurang camtu la. Tulisan yang sama wa perasan kat toilet pasaraya dan toilet stesyen minyak. Tapi yang paling wa kelakar bila ada pejuang-pejuang agama wa ni memaki-maki tulisan. Bro, dia dah jalankan tanggungjawab dia berdakyah. Lu bila lagi nak start berdakwah.

Isu biometrik, kecoh bila kerajaan nak guna sistem biometrik waktu pilihanraya dan perkaitannya dengan biometrik pendatang asing. Tapi yang pentingnya pendatang asing sudah dibiometrikkan namun pilihanraya belum lagi dilaksanakan. Tak perlulah lu nak bising-bising tentang benda belum berlaku. Kalau nak bising-bising pun ceritalah pasal perkara yang pasti berlaku, macam mati, hari akhirat.

Isu bola pula cerita kekalahan teruk salah satu pasukan terkenal di England. Di tanah melayu pula piala Malaysia pula sedang berlangsung. Tidak lupa juga cerita perpindahan pemain bola sepak yang membelanjakan berjuta-juta pound yang wa rasa lebih layak untuk membantu rakyat-rakyat di somalia.

Akhir sekali, isu hero negara yang terkorban di somalia jika tak silap wa nagara Islam juga dan menjadikan negara tersebut antara negara yang merbahaya. Adakah ini salah satu fitnah dajal. Adakah somalia ni seperti monyet yang diberikan bunga. Dan wa berharap kita tidak tertipu dengan semua tipu daya mereka. Bantulah mereka di Somalia kerana mereka juga menyembah tuhan yang sama dengan kita.

peeslashass ...

1 ulasan: