Mac 02, 2011

Revolusi

Maaf kerana memotong mood tentang interlok. Wa rasa isu ni lebih penting untuk wa suarakan. Saudara-saudara wa di tanah arab sedang berrevolusi. Lepas satu, satu lagi negara di tanah arab meminta pemimpinnya berundur. Jika setiap negara Islam berusaha menggulingkan kerajaan, adakah mereka akan gembira dengan pemerintahan pembangkang. Dan bagaimana pula kerajaan di Tanah Melayu ni. Adakah kalian masih lagi selesa dan tidak gentar jika pihak pembangkang mempergunakan isu ini untuk menyuntik semangat pemuda-pemuda yang sememangnya semakin merasai apa yang dirasai seperti saudara-saudara mereka di Tanah Arab.

Di Libya kecoh apabila Imam mereka, iaitu Muammar Gaddafi mengarahkan tenteranya menembak perusuh. Dan menyebabkan wa sentiasa berfikir, apakah rusuhan satu langkah yang baik untuk mengubah sesuatu. Dan wa rasa wa perlu kaji semula sejarah. Setahu wa, sewaktu zaman Rasulullah dahulu, beliau tidak pernah menganjurkan rusuhan, tidak kira rusuhan secara aman ataupun secara huru hara. Dan apa yang berlaku di sana menyebabkan wa berasa kesal dengan apa yang terjadi. Dan kini perang saudara bakal berlaku. Bermacam konspirasi yang muncul di kala ini. So apa yang Rasulullah lakukan sewaktu Islam mula kembali bersinar di bumi Allah ini. Allah menyuruh Rasulullah berhijrah. So wa rasa jika lu rasa tempat lu dah tak caya, dan pemimpinnya macam celaka, lu hijrahlah. Tapi, takkanlah lu nak buat kat semua tempat macam tu. Hijrah merupakan langkah terakhir Rasulullah ketika itu, langkah pertama Rasulullah ialah memperkuatkan IMAN pengikut-pengikutnya dan menyeru mereka yang lain untuk beriman. Dan perkaitan iman ni bersangkut paut dengan akidah lu. Jika lu benar-benar beriman, pasti akidah terbaik tidak kiralah sebelum ni lu penjenayah terkenal ke, perompak yang disegani ke. Namun jika lu sudah beriman, kompom akidah lu the best.



So sekarang lu cek balik sama ada diri lu kini sudah beriman ataupun lu cuma seorang Islam. Jika Islam lu cek balik lu Islam keturunan ke Islam dalam IC ke Islam yang cuba menjadi orang yang beriman. Bagi Imam-imam di luar sana, lu pun kena cek kenapa pengikut lu menyampah ngan lu. Mereka yang merasa beban. Wa rasa pemimpin-pemimpin sekarang idola mereka bukanlah Rasulullah, walaupun Rasulullah merupakan tokoh yang disegani sebab wa tak nampak lagi mana-mana imam yang mengikuti corak pemerintahan beliau di bumi Allah kini.

peeslashass wa rasa nak hadiahkan buku Umar Abd Aziz kat PM kita la

3 ulasan:

muhsync berkata...

wa setuju..merusuh bukan jalan penyelesaian yang terbaek.wa gak setuju lu bagi hadiah buku umar abd aziz tu kat pm kita.wa lg setuju kalo pemimpin2 kita ni xbercakap pasal agama sesuki hati jek..wa tgk kenyataan pemimpin2 kita sejak akhir2 ni umpama org yg bukan beragama lg dah..!!

jaie berkata...

semoga kita semua sentiasa ditunjukkan jalan yg lurus..

copywrong... berkata...

wa rasa mereka yg berkuasa dah hanyut..
wa rasa wa pun taktau apa nk jadi dengan dunia...hahahhahampeh